torsdag 7. januar 2010

Første sydag i Eldhuset på Eldbjørgdagen!

I dag skal det syast på Eldhuset, det er lenge sidan! - skreiv eg like etter midnatt og sauming vart det!


Denne versjonen av Nemi frå gårsdagens BT.no, er vakker - ho har fatta poenget for måloppnåelse!












Eg har vore i Eldhuset, - det måtte gjerast på Eldbjørgdagen - den første torsdagen i det nye året!
Eg starta det nye saumåret på Eldhuset, - heilt åleine - alt anna enn noka heit oppleving.
Eldhuset, som truleg aldri har vore eit eldhus, har nye varmeomnar og eit nytt straumnett som toler at omnane vert nytta. Romtemperaturen var å rekne som sval. Eg sauma firerruter i raudt og kvitt - starten på ein løpar eller noko meir.

Eg varmar meg førebels med eit stort cappucinoglas - og peisomnen varmar godt i ryggen!

Primstav Eldbjørgdag, ildbergingsdag, St. Knut
Eldbjørgdagen betyr ildbergingsdagen. Dagen også feiret til minne om dansken St. Knut, som blei drept denne dagen i 1131. På 1600-tallet vart dagen slått sammen med feiringa av trettandedag jul 6. januar, som var den verkelig store festdagen etter nyttår.
Elbjørgdagen (ildbergingsdagen) drakk ein i retteleg gamle tider for å bevare åreelden, heiter det på nettstaden dagsdato.no - og : "Det var også ein fest for at sola sto høgare på himmelen," - ja særleg - det var fin sol i Oftedalen i dag!

Elles fortel dagsdato.no at "åreelden var viktig, og den måtte aldri slokne. Då forsvann husvarmen, og ein kunne lett fryse ihjel. Det vart drukke eldens skål og det vart samstundes skvetta litt øl på elden!"

Eit lite kors, ei klokke eller ei svøpe var primstavsymbola på dagen, skriv nettstaden monet.no/Agnar Nilsen , medan dagsdato.no nemner kors eller øks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar